جی اس ام موبایل

  • admin
  • جمعه 22 مهر 1401
  • 66 بازدید
  • 0 نظر

پردازنده بیس باند چیست؟

تلفن های همراه و سایر دستگاه ها معمولاً به قدرت پردازش قابل توجهی برای کنترل عملکردهای محاسباتی و ارتباطی خود نیاز دارند.واحد پردازش مرکزی (CPU) چنین دستگاهی امکان انجام بسیاری از عملکردها را فراهم می کند و اغلب شامل چندین برنامه نرم افزاری و درایور می شود.اکثر دستگاه های ارتباطی سیار دارای یک پردازنده باند پایه (BP) جدا از CPU هستند. به طور کلی، عملکردهای کنترل رادیویی مانند تولید سیگنال، مدولاسیون، رمزگذاری و همچنین تغییر فرکانس را مدیریت می کند.همچنین می تواند انتقال سیگنال ها را مدیریت کند.

تعمیر بیس باند آیفون | رفع مشکل خرابی و تعویض بیس باند اپل در محل

پردازنده باند پایه معمولاً روی همان برد مدار پردازنده قرار دارد، اما از یک جزء الکترونیکی رادیویی جداگانه تشکیل شده است.بنابراین می تواند رابط برنامه نویسی و نرم افزار کنترل متفاوتی داشته باشد.عملکرد سخت افزار اغلب مستقل از عملکرد سایر اجزای تلفن نیز می باشد.مزیت این امر معمولاً این است که تغییرات در برنامه های کاربردی نرم افزاری و سیستم عامل ها بر عملکرد BP تأثیر نمی گذارد.اشکالات نرم افزاری می توانند قابلیت های دیگر را تحت تأثیر قرار دهند، اما پردازنده باند پایه معمولاً در چنین حالتی بدون مشکل کار می کند.

یک پردازنده برنامه ها اغلب برای مدیریت همه برنامه های نرم افزاری روی یک دستگاه استفاده می شود.یک پردازنده باند پایه جداگانه همچنین می تواند طراحان تلفن را قادر سازد تا برنامه ها و رابط های کاربری را بدون نگرانی در مورد تغییرات BP یا نحوه پردازش سیگنال های رادیویی ایجاد کنند.قابلیت‌های ارتباط بی‌سیم در اوایل قرن بیست و یکم همچنان رو به افزایش بوده است. برخی از مدل‌های پردازنده رادیویی باند پایه می‌توانند کانال‌های زیادی را به طور همزمان مدیریت کنند، معمولاً در حین پردازش همه درخواست‌های دریافت و ارسال.این نوع دستگاه گاهی اوقات شامل اجزای پردازشی متعددی است. یک نوع دارای چهار قابلیت است، بنابراین می تواند تخمین پارامتر، جستجوی سیگنال، انتقال، و توابع دریافت و سایر قابلیت ها را ترکیب کند.BP همچنین می تواند سیگنال های موبایل را جستجو کرده و آنها را ردیابی کند و همچنین آنتن ها را به طور خودکار انتخاب کند. در بسیاری از موارد، یک پردازنده باند پایه در یک بسته مدار مجتمع مشترک، مانند یک آرایه شبکه توپ وجود دارد. مدل های کم مصرف نیز اغلب در دسترس هستند.

در سال 2011، قابلیت‌های پردازنده باند پایه اغلب از پروتکل‌های نسل چهارم برای ارتباطات بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. پردازنده اغلب بخشی از مودم دستگاه است و می‌تواند ویژگی‌های دیگری مانند حافظه فلش را نیز شامل شود.یک پردازنده باند پایه حافظه کم توان اغلب به رابط های رایج مانند گذرگاه سریال جهانی (USB) که در اکثر رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه یافت می شود، اتصال دارد.طراحی پردازنده‌های مجزا در یک گوشی نه تنها کارآمد است، بلکه می‌تواند از خرابی‌های ناشی از باگ‌های نرم‌افزاری جلوگیری کند که می‌تواند باعث مشکلات گسترده تلفن و همچنین مشکلات شبکه شود.

برای مطالعه درباره بیس باند گوشی به لینک زیر مراجعه کنید:

بیس باند گوشی چیست؟

دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها