جی اس ام موبایل

نحوه پیدا کردن شماره سریال گوشی

شماره مدل، شماره سریال و IMEI چیست؟
شماره سریال یک شماره منحصر به فرد است که توسط سازنده (مانند سامسونگ) برای کمک به شناسایی یک دستگاه خاص مانند تلفن، تبلت، تلویزیون و غیره اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، شماره سریال گوشی شما با هر گوشی دیگری که سامسونگ ساخته است متفاوت خواهد بود. شماره سریال سازماندهی و پیگیری محصولات خود را برای سازندگان آسان تر می کند.

از طرف دیگر، IMEI یا MEID فقط برای تلفن ها یا سایر وسایل ارتباطی استفاده می شود. بسته به شرکت مخابراتی، دستگاه شما دارای IMEI یا MEID خواهد بود. این دو شماره با شماره سریال متفاوت است. آنها در سطح بین المللی یا جهانی استفاده می شوند، نه فقط توسط تولید کنندگان. هر دو نوع اعداد می توانند به ارائه دهندگان شبکه کمک کنند تا دستگاهی را که به سرقت رفته یا گم شده است ردیابی کنند.

شماره مدل یک عدد خاص است که برای طیف وسیعی از محصولات (به عنوان مثال، Galaxy Note20، Galaxy Z Fold2 و غیره) اعمال می شود. این تعداد بسته به سال عرضه محصول، رنگ آن، حامل و برخی عوامل دیگر متفاوت خواهد بود. هر مدلی که در آن دسته قرار می گیرد (همان رنگ و غیره) شماره مدل یکسانی خواهد داشت.

نحوه پیدا کردن شماره سریال:

روش اول:پیدا کردن شماره سریال از طریق setting

مرحله 1. به تنظیمات بروید و سپس روی درباره تلفن ضربه بزنید.

مرحله 2. جزئیات مربوط به شماره تلفن، IMEI، شماره مدل و شماره سریال شما روی صفحه نمایش داده می شود.

روش دوم: بر روی دستگاه چاپ شده است

بسته به دستگاه شما، IMEI، شماره سریال و شماره مدل ممکن است در پشت یا زیر باتری قابل جابجایی چاپ شود. برای دستگاه‌هایی که باتری قابل جابجایی دارند، شماره IMEI بسته به مدل شما در مکان‌های مختلف خواهد بود. معمولاً زیر باتری است و روی تلفن نزدیک به پایین دستگاه چاپ می شود.

مرحله 1. به پشت دستگاه خود نگاه کنید.

مرحله 2. IMEI، شماره سریال و شماره مدل در پشت دستگاه چاپ می شود.

روش سوم:شماره گیری *#06#

اگر رفتار غیرمعمولی را در تلفن‌های همراه یا  تبلت‌های سامسونگ مشاهده می‌کنید، یا با هر مشکل نرم افزاری در گوشی سامسونگ خود  مواجه شدید می توانید از لینک زیر کمک بگیرید:

تعمیرات نرم افزاری گوشی سامسونگ

آموزش ترمیم سریال گوشی سامسونگ

فایل ترمیم سامسونگ A037F باینری 1 اندروید 11

فایل ترمیم سامسونگ A125F باینری 2 اندروید 11

دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها